Friday, February 25, 2011

Mesyuarat bersama JKR Putrajaya dan Warna Generasi

Assalamualaikum,

Saya telah dijemput ke satu mesyuarat yang dihadiri oleh pengerusi blok fasa 5&6, JKR Putrajaya dan kontraktor-Warna Generasi. Di sini, saya ingin maklumkan satu berita baik kepada semua penduduk Blok 6F di mana, JKR Putrajaya telah menyediakan satu portal khas e-aduan yang boleh digunakan oleh semua penduduk bagi melaporkan sebarang kerosakan di dalam kediaman anda. Portal ini akan dihubungkan terus kepada JKR Putrajaya dan kontraktor Warna Generasi. Menurut pihak JKR Putrajaya, tahap respon e-aduan ini adalah lebih cepat berbanding dengan kaedah lama(manual/borang).

Apabila sesuatu aduan dibuat, kita akan diberikan satu "nombor tiket" yang menunjukkan bahawa aduan sudah dihantar dan aduan tersebut akan terus ke kotak email/makluman pihak JKR Putrajaya dan kontraktor. Selagi aduan ini tidak dilayan atau diambil tindakan, satu "alert signal" akan sentiasa terpapar di kotak email/makluman tersebut. Signal itu akan hilang setelah pihak kontraktor mengambil tindakan terhadap aduan itu. Nombor tiket yang di-genarate secara automatik itu perlu disimpan bagi tindakan susulan atau sebagai nombor rujukan.

Pada pendapat saya, pendekatan ini sangat baik, cuma sistem ini hanya akan berkesan jika para penduduk Blok 6F mempunyai talian internet di rumah. Walaubagaimanapun, bagi para penduduk yang sudah mempunyai sambungan internet, adalah digalakkan untuk mencuba keberkesanan sistem ini. Portal e-aduan tersebut  boleh diakses melalui URL ini http://www.putrajayakuarters.com/

Di sini, saya ada sediakan beberapa "screen shot" laman e-aduan tersebut. Jika tuan dan puan ada mempunyai sebarang pertanyaan, sila berhubung dengan saya melalui email  blok6f@yahoo.com atau boleh terus merujuk kepada saya secara offline.



Terima kasih,

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mohd Yuzafi Bin Yunos
Pengerusi
Persatuan Penduduk Blok 6F,
Presint 9, Putrajaya.
Malaysia.

No comments:

Post a Comment