Monday, February 14, 2011

Kita bersaudara

Assalamualaikum,

Semoga semua penduduk blok 6F dan pembaca blog ini sihat hendaknya dan terima kasih kerana anda sudi berada di sini.

Pada kali ini, saya ingin menyentuh mengenai satu isu iaitu mengenai perpaduan dan sikap saling hormat menghormati di blok kita. Saya dapati, kebelakangan ini keadaan di blok kita tidak seperti dahulu....kemesraan dan semangat kerjasama semakin berkurangan. Ini ditambah lagi dengan beberapa isu kecil yang tidak sepatutnya diperbesarkan. Saya melihat keadaan ini sebagai tidak sihat dan boleh menghalang kepada banyak projek dan program yang cuba dianjurkan oleh pihak persatuan penduduk.

Saya nasihatkan agar, mereka yang mempunyai masalah atau mungkin ada berlaku sedikit perselisihan faham..agar cepat-cepat berbaik semula...kita tak mahu perkara ini berlanjutan dan akan menjadikan keadaan semakin sukar untuk ditangani. Jika perlu, anda boleh berjumpa dengan para AJK persatuan penduduk atau saya sendiri untuk cuba mencari jalan penyelesaian. Bagi saya, tiada masalah yang tidak boleh di selesaikan.

Kehidupan di blok kita nie sebenarnya ibarat satu keluarga yang besar. Mungkin, ketika anda susah atau sakit, jiran-jiran di sini yang akan menjadi orang pertama yang menghulurkan bantuan berbanding saudara mara yang mungkin berada jauh dari anda.

Jadi, saya harap penduduk di blok kita dapat bersatu hati, tidak kira yang muda atau yang "senior". Marilah kita kembalikan zaman kegemilangan blok kita yang terkenal dengan semangat gotong royong dan mesra di kalangan penduduk Putrajaya.

p/s: Jika anda mempunyai sebarang cadangan atau aduan mengenai apa jua masalah di blok(kediaman)kita samada melibatkan BPH(Badan Pengurusan Hartanah), PPJ(Perbadanan Putrajaya) atau Warna Generasi(Kontraktor). Sila reply "post" ini atau anda boleh emailkan cadangan dan aduan tersebut ke alamat email ini ~> blok6f@yahoo.com
Nama dan identiti pengirim email akan dirahsiakan



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------  
Mohd Yuzafi Bin Yunos
Pengerusi
Persatuan Penduduk Blok 6F,
Presint 9, Putrajaya.
Malaysia.

No comments:

Post a Comment