Sunday, February 6, 2011

Krisis air di Blok 6F





Ketika saya menulis post ini, sudah lebih 5 jam Blok 6F "putus" air dan perkara ini berlaku pada hari Ahad ketika boleh dikatakan semua isi rumah sedang berada di rumah. Perkara ini telah berlaku seingat saya 2 kali dalam jangkamasa 3 bulan. Saya sudah melaporkan kepada pengurus Warna Generasi En.Shahbudin yang menguruskan prasarana di blok kami. Menurut beliau masalah ini hanya akan dapat diatasi selepas 2 jam dari sekarang.

Sungguhpun begitu, keadaan dah menjadi sedikit kelam kabut di mana ada penduduk yang cuba mencari alternatif air di kawasan "ground floor" dengan cara mengambil air dan mengangkutnya mengunakan lif.Ini menyebabkan kawasan di hadapan lif dan di dalam lif telah digenangi air. Perkara ini boleh membahayakan keselamatan awam dan mungkin juga akan berlaku "shot circuit" di dalam lif.

Di harap keadaan ini dapat dipulihkan segera dan tidak akan berulang lagi di masa depan. Pihak-pihak yang bertanggungjawab seperti Warna Generasi dan BPH (Badan Pengurusan Hartanah) perlu mengambil perhatian terhadap isu seperti ini.

Terkini: Jam 6:16pm tadi, En.Shahbudin ada menelefon saya untuk bertanyakan mengenai krisis air di Blok kita dan pada masa itu saya dapati krisis ini telah diselesaikan. Kepada mana-mana penduduk yang masih menghadapi masalah air lagi. Sila berhubung dengan saya segera di talian 012-7744400 (Yuzz).

No comments:

Post a Comment